Vinaora Nivo Slider

ArchiCAD - návod

ArchiCAD - návod na získanie ročnej študentskej licencie zadarmo

Nesťahuj nelegálny software, keď ho môžeš mať legálne a zadarmo! Stiahni si ArchiCAD - študentskú verziu s licenciou na celý rok zadarmo s možnosťou obnovy licencie počas celého štúdia.

Na stránke firmy CAD Expert s. r. o. (oficiálny distribútor ArchiCADu na Slovensku) je k dispozícii link na stiahnutie inštálacie a aktivovanie ročnej študentskej licencii zadarmo. 

 

1. http://www.cadexpert.sk/sk/download/download-studenti/ - na tejto stránke kliknite na www.myarchicad.com (alebo priamo tu :))

 

2. Klikni na Register & Download

 

3. Vyplňte údaje a kliknite na Submit

 

4. Skontroluj svoju emailovú schránku, ktorú si zadal pri registrácii.

 

5. Klikni na link v maily (mail sa prípadne môže nachádzať v priečinku spam).

 

6. Otvorí sa Ti nová stránka, kde klikneš na Submit.

7. Potom klikni na Continue s tým, že si môžeš vybrať v položke “ArchiCAD version“ anglickú alebo českú verziu.

 

8. Potom môžeš kliknúť na “Apply for 1-year license“ pre získanie licencie na 1 rok

 

9. Vyplň pravdivo políčka a klikni na Submit

 

10. Klikni na “My Products“ 

11. Potom klikni na položku “Download“

 

12. Na stiahnutie je dostupných viacero verzií

1 – v tejto časti sa dá stiahnuť ArchiCAD 18 64-bitový pre OS Windows a Macintosh

2 – tu je k dispozícii ArchiCAD 16 pre 32-bitový OS

3 –tu je k dispozícii ArchiCAD 17

V hornej časti stránky sa nachádza Serial number – sériové číslo ArchiCAD-u, ktoré použiješ pri jeho inštalácii

Administrátori & registrátori - Public

Podpora

V prípade, že chcete kontaktovať administrátorov, nižšie nájdete emailový kontakt pre jednotlivé internáty.

Kontakt

Mladosť Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Dobrovičova - Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Belojanis (Nikosa Belojanisa) - Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Bernolák (Jura Hronca) - Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Mladá Garda - Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Nastavenie mailového klienta Outlook

Nastavenie mailového klienta Outlook a Outlook Express

Pri písaní návodu pre IMAP je použitá verzia Outlook 2003 SP3, v ostatných častiach návodu je použitá staršia verzia programu Outlook, alebo Outlook Express. V tomto návode je popísané nastavenie mailového klienta pre správne sťahovanie a odosielanie mailov, a zároveň je na konci tohoto dokumentu niekoľko doplnkových nastavení pre pohodlnejšiu prácu s mailami buď pre vás, alebo aj pre ľudí, ktorým maily posielate.

Rozdiel medzi POP3 a IMAP

Pre správu mailov sa využívajú dva najpoužívanejšie protokoly POP3 a IMAP. Pri POP3 sa mailový klient napojí na server a stiahne si kópie mailov priamo na váš počítač. Maily sú dostupné aj keď nie ste pripojený na internet, ale akékoľvek zmeny, ktoré urobíte v mailovej schránke u seba (napr. označenie mailu za prečítaný, zvýraznenie mailu nejakou značkou, presunutie mailu do iného priečinka), sa NEprejavia na serveri, prípadne na inom počítači, kde pristupujete k svojim mailom pomocou protokolu POP3 alebo cez webové rozhranie. Keď využívate protokol IMAP, ako by ste pomocou vášho mailového klienta pracovali priamo na serveri, čiže všetky zmeny ktore urobíte sa uložia na serveri a prejavia aj na iných klientoch. Jeho nevýhodou je, že obsah mailov nevidíte bez pripojenia na internet. V tomto návode popisujem najprv nastavenie klienta pre IMAP protokol, nižšie je starší návod pre POP3.

Nastavenia pre IMAP

Po spustení Outlooku klikneme na Nástroje -> E-mailové kontá...

Otvorí sa nám nové okno. Vyberieme možnosť Pridať nové e-mailové konto a klikneme na tlačidlo Ďalej

Vyberieme možnosť IMAP a klikneme na tlačidlo Ďalej

V nasledujúcom okne vyplníme všetky požadované údaje: Vaše meno, vaša e-mailová adresa, server prichádzajúcej aj odosielanej pošty je mail.ynet.sk, ďalej váš login zadáte do políčka Meno používateľa a heslo do políčka Heslo (prekvapivo :-) ). Ak chcete aby si Outlook pamätal vaše heslo a nemuseli ste ho stále zadávať, označte možnosť Zapamätať si heslo. Kliknite na tlačidlo Ďalšie nastavenia...

Otvorí sa vám nové okno. Kliknite na záložku Server odosielanej pošty, kde označíte možnosť Server odosielanej pošty (SMTP) vyžaduje overenie a uistite sa, že je vybraná možnosť Použiť rovnaké nastavenie ako pre server prichádzajúccej pošty. Prepnite na záložku Spresnenie.

Označte obidve možnosti Tento server vyžaduje šifrované pripojenie (SSL) a zároveň zmente port v políčku Server odosielanej pošty(SMTP) z 25 na 465. Kliknite na tlačidlo OK a následne na tlačidlo Ďalej.

Zobrazí sa vám informácia o úspešnom pridaní e-mailového účtu. Kliknite na Dokončiť.

Ak ste neimportovali certifikát Ynet certifikačnej autority, zobrazí sa vám varovné hlásenie o problémoch s certifikátom. Toto hlásenie sa vám bude zobrazovať stále pri práci s týmto emailovým účtom, preto odporúčam importovať našu certifikačnú autoritu podľa tohto návodu. Kliknite na tlačidlo Yes.

Vaša nová E-mailova schránka vám pribudne v ľavom bočnom paneli.

Nastavenia pre POP3

Ak spúšťaš Outlook Express po prvýkrát privíta ťa v poradí tretie okno.











Sem zadávaš meno a heslo, s ktorými sa prihlasuješ na marvina.






Z menu zvolíme Tools -> Accounts a nastavíme konto nasledovným spôsobom.











Rozšírené nastavenia a tipy

Z menu zvolíme Tools -> Options -> Accounts


  1. Keď Ti príde nová správa, budeš na ňu zvukovo upozornený
  2. Príjem a odoslanie správ hned po spustení
  3. Ako často ma Outlook kontrolovať, či neprišli nové správy



  1.  Po akom čase má odlíšiť už prečítanú správu od neprečítanej
  2. Koľko hlavičiek (threadov) má naraz stiahnuť



  1.  Uloží kópiu odoslanej správy do špeciálneho priečinku
  2. Odosiela správy okamžite
  3. Automaticky ukladá adresy ľudí, ktorým odosielaš správy do Address Book-u
  4. Automaticky dopĺňa zvyšok adresy u tých ľudí, ktorých máš v Address Book-u pri zadávaní do kolónky "Komu" pri písaní správy
  5. V odpovedi je zahrnutá pôvodná správa
  6. Odpoveď na správu je v takom istom formáte, v akom bola poslaná






Nastavenie zoznamu tých ľudí, od ktorých nechceš dostávať správy.



Pridanie adresy užívateľa, od ktorého nechceš dostávať správy



Nastavenie, či chceš blokovať iba mailové správy, alebo newsové správy alebo oboje zo zvolenej adresy.

Internet v lete

Internet v lete

Naša sieť prechádza začiatkom prázdnin na letný režim - testovaciu prevádzku. To znamená, že členské poplatky sú počas mesiacov júl a august ZADARMO pre všetkých registrovaných členov odpustené.

Čo to znamená pre členov:

Sieť je počas prázdnin v testovacej prevádzke, takže môže dôjsť k výpadkom, ale väčšinou funguje všetko ako obvykle. Členské poplatky sa počas mesiacov júl a august neuhrádzajú, takže nie je nutné ani pozastavovať členstvo v združení na tieto dva mesiace. V prípade, že sa preubytujete na inú izbu na prádzniny, tak je potrebné si zmeniť izbu v svojom konte cez službu Portál (portal.ynet.sk).

Noví členovia

Aby mohli využívat služby OZ Ynet aj ostatní návštevnici - študenti ubytovaní na internátoch, je nutná ich registrácia. Bližšie o registrácií TU. Podmienkou registrácie je, že musíte byt študentom. Nie je nutné byt študentom iba z BA alebo STU. Treba sa preukázať ISICkom alebo indexom. Kedže sa počas leta  členské poplatky neuhrádzajú, je potrebné v takomto prípade, zaplatiť iba registračný poplatok 10 EUR. To bude celková suma na mesiace júl a august.

Odporúčame využiť predregistráciu TU. Zoznam administrátorov a registrátorov nájdete na stránke a na nástenke na vrátnici blokov C/D. 

Študenti programu ERASMUS

Neregistrujú sa, využívajú internet pomocou WiFi - EDUROAM.

Na začiatku prázdnin poprosíme o strpenie, dochádza k preubytovavaniu aj mnohých administrátorov, takže ich nemusíte nájsť na svojich izbách.

Prechod na letný režim

Na začiatku prádznin sa vykonáva bezpečnostné opatrenie, pri ktorom sa zmažú naučené porty. Môže sa stať, že zaznamenáte max 1 hodinový výpadok. Tento výpadok je dopredu oznámený na stránke http://www.ynet.sk/ a na https://www.facebook.com/ozynet.

Návod ako postupovať:

  1. Ak ste mali/budete mať počas učenia zapnutý PC pravdepodobne výpadok ani nezaregistrujete.
  2. Ak ste mali PC vypnutý a po zapnutí nemáte konektivitu pripojte PC do siete (káblom) a počkajte do najbližšej celej hodiny. Následne by mala byt vaša konektivita obnovená. Ak zaregistrujete problémy aj po dodržaní tohto postupu, kontaktujte prosím vášho administrátora.

Želáme pekné leto ;-)

Inštalácia certifikátu Ynet certifikačnej autority pre Mozilla Thunderbird

Inštalácia certifikátu Ynet certifikačnej autority pre Mozilla Thunderbird

Tento návod je napísaný pri použití prehliadača Mozilla Thunderbird 3.0, pri iných verziách Mozilla Thunderbird by nemali byť žiadne alebo len minimálne rozdiely. V prípade problémov nás kontaktujte na adrese pod článkom.

Stiahnite súbor na tejto adrese (je to súbor s certifikátom, ktorý budete potrebovať): Certifikát Ynet CA. Súbor stiahnete kliknutím pravým tlačidlom na odkaz a vybratím možnosti Save link as (Uložiť cieľ odkazu ako), alebo Save target as(Uložiť ciel ako).

Keď spustíte Thunderbird, z menu vyberte položku Nástroje -> Možnosti....

Kliknite na ikonu Spresnenie, záložku Certifikáty a tlačidlo Certifikáty.

Otvorí sa vám nové okno. V ňom kliknite na záložku Autority a tlačidlo Importovať.

Otvorí sa vám nové okno. Vyberte súbor s certifikátom, ktorý ste predtým uložili(ak ste mu nezmenili meno, volá sa YNetRootCA.crt), a stlačte Open(Otvoriť).

Otvorí sa vám nové okno. Označte všetky tri políčka podľa obrázka. A stlačením tlačidla Ok voľbu potvrdte.

Pozatvárajte všetky okná ktoré ste predtým otvorili kliknutím na OK. Inštalácia je úspešne dokončená, môžete používať služby Ynetu bez ďalších varovaní. Ak sa vám aj napriek tomu budú zobrazovať bezpečnostné varovania, alebo budete mať iné problémy pri používaní stránok a služieb Ynetu, kontaktujte Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Oznamy Ynetu

  • Nový žltý stan - Expodom


    Nový žltý stan - Expodom


    V rámci našej organizácie a hlavne v rámci oddelenia PR by sme pre vás chceli pripraviť čo najviac rôznych akcií počas celého zimného aj letného semestra. Ako dobre všetci vieme, letá v Bratislave vedia byť kruté a akákoľvek akcia na priamom slnku vie byť veľmi nepríjemná.

      

    Dlhodobo sme chceli vyskúšať aj nejaké akcie na vonkajšom priestranstve a vďaka spoločnosti Expodom a ich širokej ponuke nožnicových párty stanov, z ktorej jeden vyvolený stan, poputoval darom od Expodomu až k nám! Vďaka tomuto daru, budeme môcť pomaly pretvoriť naše predstavy na úžasné letné akcie v príjemnom tieni – tešíme sa na široké využitie stanu na akciách pre všetkých našich členov! Dúfame, že ho spoločne s vami poriadne zabeháme!

     
  • Riadne voľby do predsedníctva 2023

    V dňoch 14. - 15. marca 2023 budú prebiehať riadne voľby do predsedníctva OZ Ynet. Pre viac informácií si pozrite stránku Voľby.

    Čítať ďalej...  
  • Uzavretie internátov

    Predsedníctvo z dôvodu uzavretia internátov určilo pre mesiac apríl členský príspevok v hodnote 0€.

    Čítať ďalej...  
Copyright © 2016 | Ynet
design by musho