Vyhľadávanie

Často kladené otázky (FAQ)

Platenie členského a zápisného

Kedy musím platiť členské ?

Člen musí zaplatiť členské za každý mesiac, ktorý je členom, bez ohľadu na to čí využíva výhody (sieť / internet) spojené s členstvom alebo nie. Ak nie je stanovené inak, pre mesiace júl a august je členské 0 EUR z dôvodu testovacej prevádzky siete.

Keď zaplatím členské 15. tohto mesiaca pôjde mi internet do 15. ďalšieho mesiaca?

Nie. Platí sa vždy za kalendárny mesiac, čiže za obdobie od 1. do 31. (30., 28.) daného mesiaca. Pre objasnenie uvádzam niekoľko príkladov:

  • Zaregistroval som sa 20.9, chcel som, aby mi internet išiel ešte v septembri a zaplatil som registračný poplatok a členské na 1 mesiac. Členské ktoré som zaplatil sa mi zarátalo za mesiac september a internet mi pôjde do 30. septembra. Preto je dobré registrovať sa začiatkom mesiaca, alebo žiadať aktiváciu až v novom mesiaci
  • Zaregistroval som sa 25.9, ale chcel som, aby mi internet išiel až od októbra a zaplatil som registračný poplatok a členské na 1 mesiac. Členské ktoré som zaplatil sa mi zarátalo za mesiac október a internet mi pôjde do 31. októbra
  • Mal som zaplatené do konca januára, na internát som prišiel až 15. februára a zaplatil som členské na 1 mesiac. Členské ktoré som zaplatil sa mi zarátalo za mesiac február a internet mi pôjde do 28. februára
  • Mal som zaplatené do konca januára, na internát som prišiel až 1. marca a zaplatil som členské na 1 mesiac. Členské ktoré som zaplatil sa mi zarátalo za mesiac február a internet mi nepôjde, kým nezaplatím členské za marec.
  • Zaregistroval som sa 20.9, chcel som, aby mi internet išiel ešte v septembri a zaplatil som registračný poplatok a členské na 10 mesiacov. Členské ktoré som zaplatil sa mi zarátalo za mesiace september až marec a dostal som bonus na mesiace apríl až jún. Ak bude cez leto testovacia prevádzka (ktorá zvykne bývať), tak mi internet pôjde až do 31. augusta ďalšieho roku
  • Zaregistroval som sa 25.9, ale chcel som, aby mi internet išiel až od októbra a zaplatil som registračný poplatok a členské na 10 mesiacov. Členské ktoré som zaplatil sa mi zarátalo za mesiac október až apríl a dostal som bonus na ďalšie 3 mesiace. Ak bude cez leto testovacia prevádzka (ktorá zvykne bývať), tak mi internet pôjde až do 30. septembra ďalšieho roku

Keď zaplatím členský poplatok, platím za internet alebo za pripojenie do siete?

Ani za jedno, ani za druhé. Členský poplatok platia členovia za členstvo v Ynete. Internet a lokálna sieť sú len výhodami, ktoré členstvo umožňuje (hoci bez možnosti využívať tieto výhody by sa členom nestal asi nikto :-) ).

To znamená, že aj keď som zaplatil, nemusia ma zapojiť ?

Áno, je to tak. Samozrejme, lokálni administrátori zapájajú členov podľa svojich časových možností, taktiež rozhoduje stav kabeláže na bloku. Vo vačšine prípadov je to otázka niekoľkých hodín, avšak pri nečakaných problémoch alebo vyťaženosti administrátorov to môže byť aj niekoľko dní.

Prečo nemôžem uhradiť zápisné / členské v hotovosti ?

Nie je to možné vzhľadom na automatizovaný systém platieb. Povoľovanie prístupu na internet / lokálnu sieť je realizované automaticky podľa výpisov z banky. Sami uznáte, že pri počte niekoľko tisíc členov by bolo úplne nereálne riešiť to nejakým iným spôsobom.

Zaplatil som, kde musím doniesť potvrdenie ?

Ak si správne vyplnil príkaz na úhradu/vklad, tak nikde. Ide hlavne o správny variabilný symbol (UID) a číslo účtu. Ak je všetko ok, náš systém spracuje tvoju platbu automaticky. Nemá zmysel nosiť potvrdenie o zaplatení lokálnemu administrátorovi, pretože s platbami nemá nič spoločné. Nemôže urýchliť ani iným spôsobom ovplyvniť tvoju platbu.

Zaplatil som cez inú banku, ako Slovenská Sporiteľňa, ešte peniaze neprišli na účet združenia. Ak prinesiem potvrdenie o zaplatení, pustíte mi internet skôr ?

Nie. Prístup na internet aj sieť sa konfiguruje (povoľuje, zakazuje) automaticky, alebo poloautomaticky podľa elektronických výpisov z bankového účtu združenia a spracovanie výpisov prebieha hromadne v určitých intervaloch. V žiadnom prípade sa nenahadzuje výpis ručne z papierikov, ani sa nepovoľuje prístup na sieť individuálne.

Musím platiť členské aj keď pripojenie do siete / internetu napr. mesiac nevyužívam ?

Áno. Členské platia členovia za členstvo, nie za lokálnu sieť / internet. Tu chcem podotknúť, že výška členského je úplne symbolická v porovnaní s tým, aké výhody má z toho člen. Komerčné pripojenie na internet s parametrami porovnateľnými s tými v Ynete je niekoľkonásobne drahšie. Okrem toho 95% členov pre rozvoj Ynetu nerobí vôbec nič, takže platenie členského je ich príspevok k chodu združenia. To členské totiž nejde do vrecák členov realizačného teamu, ale na budovanie a rozvoj našej spoločnej siete.

Ak viem že tu napr. v decembri nebudem, zaplatím len do novembra a potom až na január, bude to OK ?

Nie. Keďže členom si aj v decembri, musíš zaplatiť aj členské na tento mesiac.

Viem, že tu celý jún nebudem, lebo idem do USA. Zaplatím teda len do mája. Ak prídem v septembri, a zaplatím na september, bude to OK ?

Nie. Ak neuhradíš členské za jún, bude ti zrušené členstvo a v septembri sa budeš musieť znova zaregistrovať (a teda znova zaplatiť zápisné). Je možnosť si podať na predsedníctvo žiadosť o opustenie členského ak máš na to patričný dôvod.

Ak som zaplatil do júna vrátane, ale cez prázdniny idem preč a prídem až v októbri, budem sa musieť znova registrovať?

Nie. Kedže za minulý školský rok máš riadne zaplatené členské, členstvo ti ostáva, ale musíš zaplatiť aj za september.

Idem na 3-mesačnú študijnú stáž do zahraničia, existuje niečo ako pozastavenie členstva ?

V prípade dlhšieho pobytu mimo Slovenska, napr. ročná stáž v USA, je možné požiadať predsedníctvo o pozastavenie členstva na dané obdobie. Keďže sa jedná o pár ľudí, nemal by to byť problém.

Vo februári odchádzam z internátu (ukončujem štúdium). Je nejaká možnosť vrátenia členských príspevkov ak som zaplatil na celý rok?

Áno, môžte požiadať o vrátenie členských príspevkov. Viac informácii nájdete na tejto stránke.

Ak som minulý rok mal riadne zaplatené, ale od septembra som neplatil, dokedy budem v databáze členov?

Podľa stanov článok 3, bod 8e, a rozhodnutím predsedníctva je stanovené, že v takomto prípade sa členstvo nenávratne zruší v nasledujúcom treťom mesiaci pri trvalom neuhradení členských príspevkov.

Zaplatil som dnes, kedy mi pôjde internet ?

Pokiaľ chcete, aby vám začali veci fungovať čo najrýchlejšie, ušetrite si čas tým, že nebudete robiť medzibankový transfer. Keď peniaze pošlete z účtu v SLSP, alebo dáte vklad v hotovosti v SLSP, tak to máte na účte u nás hneď. Ak to posielate z inej banky, prirátajte minimálne 3 pracovné dni. Načítanie dát z bankového účtu do účtovného systému Ynetu je každé 4 hodiny. Ak vám to ešte ráno nebude fungovať, tak kontaktujte vášho lokálneho administrátora. Všetko platí pri správnom uvedení variabilného symbolu a správnej sumy.

Všeobecné otázky a odpovede

Kam idú peniaze, ktoré platím ako člen ?

Všetky finančné prostriedky, či už ide o zápisné alebo členské, idú na zlepšovanie siete. Ide o nákup inštalačného materiálu (káble, lišty pre štruktúrovanú kabeláž, rackové skrine, koncovky..), aktívnych zariadení (switch-e), hardwaru, a pod. Na hospodárenie z financiami dohliada dozorná rada zložená zo zástupcov FEI, SKAS STU, SP FEI, ŠDaJ Mladosť, ŠDaJ Nikosa Belojanisa, ŠDaJ Dobrovičova a RUŠ.

Ak idú všetky peniaze na zlepšenie siete, ako platí za internet Ynet ?

Ynet za internet neplatí. Je napojený na slovenskú akademickú sieť Sanet (Slovak Academic NETwork). Sanet je občianske združenie - ako Ynet - na čele s predstaviteľmi akademickej sféry, ktoré je dotované štátom a poskytuje pripojenie na internet školám, knižniciam a inštitúciám, ktoré podporujú vzdelávanie. Veď kde inde nájde študent toľko informácii ako práve na internete? A toto je primárny účel Sanetu, aj Ynetu - sprístupniť internet študentom za účelom vzdelávania.

Koľko peňazí z toho, čo platím, dostáva môj lokálny administrátor ?

0 EUR.

Prečítal som si všetky informácie ohľadne platieb, napriek tomu mám otázku, na koho sa môžem obrátiť ?

Otázky ohľadne platieb adresujte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Copyright © 2016 | Ynet
design by musho